Saturday 7 April 2012

temani saya.

Petang tadi saya sedih sangat. Macam biasalah saya terasa hati dengan housemate saya. Macam selalu selalu.

Tiba-tiba saya jadi rindu rumah sangat-sangat. Saya rindu Mak. Saya rindu Abah. Saya rindu bestfriend forever saya. So saya text bestie saya yang no 1A.

"babe, aku rindu rumah sangat-sangat. aku nak balek. aku rindu kau. :'( "

Tapi rupanya saya tersend dekat boyfriend saya. Hurmm. Saya memang macam tu. Selalu tersalah send. Kadang-kadang sengaja buat-buat tersalah send. 

Lepas tu bf saya text tanya kenapa. Saya pun cakap la tak ada ape-ape. Dia cakap dia nak balik dah.
Lepas dia sampai rumah barulah kitorang mesej macam selalu selalu. Dia tak ada tanya lagi dah kenapa ke apa ke. Tapi mungkin dia perasan cara saya mesej tak macam biasa. Sepatah dia tanya sepatah saya balas. Lepas tu kalau saya dalam angin tak baik ni mulalah saya nak mempersoalkan banyak benda.

Macam-macam saya tanya dia tadi. Sebagai contoh:

"betul ke lelaki ni tak perlukan kata-kata sayang"

Haa. Da start da. Dia kata "entahlah". Selepas itu saya pun berkata:

"kalau macam tu lain kali tak cakap sayang dah la. kan lelaki ni kalau cakap sayang masuk telinga kanan keluar telinga kiri".

Saya memang suka buat provokasi macam tu. Selalunya bf saya ni jenis tak alert dan tak romantik. Dia romantik, tapi dia tak pandai nak mengekspresikan rasa sayangnya tu dengan kata-kata mahupun perbuatan. Jadi kalau sesekali dia mengekspresikannya memang saya akan tersenyum berhari-hari. :) :) :)

Jadi selepas itu si dia pun berkata:  *selepas saya menambah dengan noktah dan tanda soal, beginilah mesej dia sebenarnya. 

"kenapa pulak macam tu. sayang lebih suka ayang cakap macam tu. kalau ayang cakap macam tu mesti sayang tersenyum tau. tahu tak? sayang sukalah"

Terus diri ini tersenyum melerettttttttttt. Heee.

Malam ni dia temankan mesej sampai pukul 1.oo pagi. Selalunya sampai pukul 12.oo malam je dia dah tak larat. Yelah. Mana nak sama orang kerja dengan orang belajarkan.

Itu pun dia tunggu sampai saya siap buat semua benda dan saya dah releks releks baru dia telefon kata dia nak tidur da. Selepas mengucapkan kata-kata pengakhir bicara seperti biasa, barulah talian dimatikan.

Sesungguhnya walaupun dia tidak meluahkannya, saya faham bahawa dia risaukan saya yang sedang dalam kemurungan dan sebagai seseorang di hati saya, dia merasa bertanggungjawap untuk menemani saya sehingga saya berasa betul betul selesa dengan apa yang berlaku. Sanngup dia tidur lewat sedangkan esok dia akan bangun seawal pagi. Semakin terasa kasih sayangnya walaupun tanpa kata-kata.

Saya rasa bahagia. Terima kasih Sayang. :')
Terima kasih ALLAH. :")





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...